۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 413530

قدس آنلاین: دو سارق سابقه دار تهرانی در حالی پای میز محاکمه قرار گرفتند که در کیفرخواست برای آن‌ها مجازات قطع دست درخواست شده است.

قطع ید مجازات دو سارق سابقه دار

 رسیدگی به این پرونده از اوایل سال 93 در دستور کار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان حرفه ای با پرسه زدن در شهر به خانه‌ها دستبرد می‌زدند. مأموران با افزایش شکایت‌ها تحقیقات در این باره را آغاز کرده و دو سارق سابقه دار را دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی‌ها به 12 فقره سرقت از خانه‌ها اعتراف کردند. با توجه به سابقه متهمان در ارتکاب جرایم و شگرد آن‌ها، دادسرا برای  آن‌ها درخواست مجازات قطع ید کرد.یکی از متهمان سه فقره و متهم دیگر شش فقره سابقه سرقت داشتند.

پرونده این سارقان برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهمان دیروز به ریاست قاضی حسین اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفتند.

یکی از سارقان که با قرار وثیقه آزاد شده بود، در جلسه دادگاه حاضر نشد و همدستش به نام امین به دفاع از خود پرداخت.

در ابتدای جلسه سه تن از شکات به طرح شکایت پرداختند. یک نفر از آن‌ها گفت: تازه عروس داماد بودیم. دزدان با تخریب در وارد خانه شده و هدیه‌هایی که روز عروسی مهمانان داده بودند و طلاهای همسرم را سرقت کردند.

در ادامه امین به اتهام مشارکت در 12 فقره سرقت و تخریب در ، پای میز محاکمه قرار گرفت. او با رد اتهامش گفت: من در سرقت‌ها نقش نداشتم. یک روز دوستم سراغم آمد و خواست مقابل خانه ای برویم. من منتظر ماندم و او بعد از دقایقی با یک ال سی دی از خانه بیرون آمد. از من خواست در حمل آن کمکش کنم. برای این کار صد هزار تومان به من داد.وقتی دستگیر شدیم در اداره آگاهی به سرقت اعتراف کردم اما حالا اعتراف می‌کنم که در جریان سرقت‌ها هیچ نقشی نداشته ام. پس از دفاعیات متهم ، قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.